петък, 23 юли 2010 г.

Beatbucket Mix #3 :: Parallel Concept


Beatbucket Mix #3 има история, която може да се конкурира със сценария на сапунен сериал. Главният герой тук е един доста млад, почти неизвестен и много талантлив човек на име Любомир Лаковски, a.k.a. Parallel Concept, с който трябваше да направим интервю преди цели няколко месеца, но по една или друга причина нещата се проточиха.

И понеже няма нищо случайно се оказа, че забавянето е било за добро.

Малко отклонение - в последното си интервю за KMAG българските beat-boys 1000names казват, че „сцена” е прекалено голяма дума за това, което се случва в музикално отношение у нас. В думите им има много истина, но въпреки това съм по-склонна да заема позицията на автора на интервюто, според който великите неща се създават не от сцени, а от хора.

Едно от последните доказателства за това е концептуалният арт-продукт Illectrik Pervert, който обединява таланта на Parallel Concept с този на един не по-малко интересен човек, който бих описала (надявам се, сполучливо) като визуален артист – Вито Валентинов.


Видеото отскоро циркулира из интернет пространството и изпълнява няколко съществени функции: изненадва, провокира и оставя следа. Решихме единодушно да обединим всички тези приятни неща в едно импровизирано 2-в-1 интервю, като този път музиката е придружена и с визия – специално за Beatbucket и за теб...

artwork: Светлин Стоянов

Beatbucket: Здравейте! Бихте ли се представили на хората, които не са чували за вас?

Parallel Concept: Parallel Concept е free beatmaker и звуков експериментатор на име Lewboo.

Vitto Valentinov: Hi, казвам се Вито Валентинов. В последните няколко години се занимавам с късометражно кино, музикални клипове, имам и малък опит с ТВ реклами. Преди да се забъркам с изброените неща се занимавах с mixed media, installation art, скулптура, а още по-отдавна и с живопис и графика.

B: Kак ви хрумна да работите заедно?

V: Запознах се с Lew на Mellow Music Festival. Той ме похвали за teaser-а ми за Illuminated Man на 1000names. Аз пък проучих в MySpace той какви ги забърква. След като и аз го изчетках, Lew ми изпрати няколко трака, от които три ми станаха фаворити. Материалът, който впоследствие събрах ме отърва от тази "трилема" и се ориентирах към Illectriк Pervert.

B: Как се роди идеята за видеото?

V: В момента нямам финансовата възможност да снимам – в период на изчакване съм. Но тъй като за истинския артист няма оправдания, реших да работя с каквото разполагам. Започнах да „колекционирам” семпли от стари, екстравагантни и не толкова познати филми и да ги колажирам в нов контекст. Аз съм един вид доктор Франкенщайн, който създава нов живот от парчета от стари трупове. В Illectrik Pervert имаше нещо апокалиптично и тревожно, затова “съших” тази сюрреалистична бутафория на консуматорския апетит в търбуха на човека, с който започва и завършва клипът.

B: А ти как се забърка с електронната музика?

P: Винаги съм се увличал по музиката. Още като дете си спомням, че записвах звуци от конзолни игри с касетофон и след това носех записа при един съсед, който имаше аудио система, позволяваща да пускаш най-различни бийтове и ефекти върху това, което звучи в реално време. И така, пускаш звуците, натискаш REC и нападаш бутоните. Първото си парче направих като записах един постоянен бръм от късо съединение, след което пуснах записа на уокмен без вратичка и с пръст натисках колелцата, задвижващи ролката на касетката. По този начин забавях въртенето и сменях честотата на звука (свирех, хаха). Пуснах парчето на баща ми в колата докато пътувахме и за малко да катастрофираме.

B: Как би описал звука си?

P: Звукът е един постоянен експеримент и трудно бих го вкарал в някакви рамки. Стиловете се променят и са толкова размити, че колкото и нови имена да им придаваме пак не можем да ги овладеем. Изследването е водещ елемент - затова и звукът постоянно се променя. Увличам се по нестабилния ритъм, несъвършения и нетрадиционен звук…и други не-та .

B: Защо Parallel Concept? Как се озова с това име?

P: Беше преди много време, бях луд по Massive Attack и исках да е нещо, състоящо се от две думи и с по-дълбок смисъл. Мисля че имаше и конкретна ситуация когато ми хрумна, но беше много отдавна.

B: Каква техника използваш?

P: Пробването на различни методи на музициране винаги ми е било любопитно.
Преди използвах предимно софтуерен хардуер. В момента записвам музиката си поетапно, след което я оформям софтуерно. Използвам синтезатори, MPC1000 и разни други джаджи + виртуални инструменти и понякога микрофон.


B: Откъде черпиш вдъхновение?

P: Цялата тази виртуална атмосфера от най-различни музиканти със свежи идеи е много вдъхновяваща. Има много добри графични и визуални артисти, които са част от цялостта на тази среда. Глобализацията позволява лесен обмен на идеи и общо взето се вдъхновяваме един друг. Преди няколко години имаше един момент на застой в електронната музика и почти всичко звучеше познато и отегчително. Сега се случва нещо различно и в същото време съдържащо наученото от всичко отминало. Вдъхновява ме това, което става в момента около нас. Електронната музика не е спряла да се развива, дори става все по-интересна и достига едни съвсем нови нива.

B: Знам че имаш предстоящо издание за свежия сръбски лейбъл Svetlana Industries...как привлече вниманието им? Разкажи нещо повече за работата си с тях...

P: Svetlana Industries е лейбъл вдъхновен от експерименталния и новаторски звук и издава артисти от цял свят. Основан е в Белград, но човекът, който стои зад всичко е англичанин. Връзката се случи в МySpace. Tobby се свърза с мен, след което му изпратих няколко неща, по които работех. Оказа се, че са ме наблюдавали от дълго време. Те са много дейни и имат развита сцена за такъв тип музика в Белград – нещо, което липсва тук у нас засега.

B: Кажи ми няколко талантливи български артиста, които трябва да следим с интерес..

P: Не спирайте да следите 1000names, те са проводник на това което се случва отвъд границите ни и са един верен компас. Други интересни български артисти са Auditory Ossicles, Pistamashina, Kocmoc и Medea In Trap.

B: За финал – какво ви предстои занапред?

V: В момента работя върху нов клип на 1000names, след това се захващам с клип на Loops Haunt, след което се отдавам на писане на сценарии. Наесен смятам да кандидатствам за дебют. Към игралното кино съм се запътил.

P: Svetlana Industries подготвят компилация в която ще има изненади. По-късно EP. Междувременно работя по нови неща, някои от които включват и други артисти.



четвъртък, 8 юли 2010 г.

Pursuit Grooves :: Nodding Grand - July 2010

Малко мехлем за душите (за изтормозените най-вече).

Nodding Grand - July 2010 by PursuitGrooves

Courtesy to магьосницата Pursuit Grooves.



Траклист:

Lunice - Strahl

AFTA-1 - Trust

Pangaea - Bear Witness

Blue Daisy - The Fall

Goldielocks - Addict (Falty DL remix)

Instra:mental - Let's Talk

MFP - beat36-2

Cuthead - 3 Chinesen mitm Kontrabass

Lorn - None an Island

Actress - Lost

Amenta & J.Wow - Like That

Joe - Level Crossing

Matt Shadetek - Strength in Numbers

Pariah - Orpheus

Janet Jackson - I Get So Lonely (Remix)

Stunt - Prism


http://pursuitgrooves.podOmatic.com